For økt oppmerksomhet rundt SF Kino (nå Odeon Kino) sin gavekortkampanje, utviklet AD. Moment en spenstig kampanje som har blitt vel så mye tradisjon som reklame.

SF Kino Kampanje - AD. Moment

“Når virkeligheten blir litt for mye, er Hollywood rett rundt hjørnet”.

Vi brukte kjente norske ansikter fra underholdningsbransjen som parodierer ikoniske filmplakater. Ideen var å finne en karakter som overhodet ikke passer inn på originalplakaten. Dette for å underbygge payoff: “Når virkeligheten blir litt for mye, er Hollywood rett rundt hjørnet”.

Kampanjen førte til en betydelig økning i salget av gavekort, ifølge tidligere kinosjef Frode Nilsen, – så ble den jo en aldri så liten «snakkis» i byen også.

Gavekortkampanje 2011-2013.

Slapp av, filmfans. Det er plass til alle.

Reklamefilm for utbygging av 3 nye kinosaler. Idé & regi: AD. Moment.

Gavekortkampanje 2015-2016