For økt oppmerksomhet rundt SF Kino (nå Odeon Kino) sin gavekortkampanje, utviklet AD. Moment en spenstig kampanje som har blitt vel så mye tradisjon som reklame.
“Når virkeligheten blir litt for mye, er Hollywood rett rundt hjørnet”.
Vi brukte kjente norske ansikter fra underholdningsbransjen som parodierer ikoniske filmplakater. Ideen var å finne en karakter som overhodet ikke passer inn på originalplakaten. Dette for å underbygge payoff: “Når virkeligheten blir litt for mye, er Hollywood rett rundt hjørnet”.
Kampanjen førte til en betydelig økning i salget av gavekort, ifølge tidligere kinosjef Frode Nilsen, – så ble den jo en aldri så liten «snakkis» i byen også.
Gavekortkampanje 2011-2013.
Slapp av, filmfans. Det er plass til alle.
Reklamefilm for utbygging av 3 nye kinosaler. Idé & regi: AD. Moment.
Gavekortkampanje 2015-2016