Andelen hobbykokker med høyt kunnskapsnivå, og stor kjærlighet til mat, har steget betydelig de siste tiårene. I utarbeidelsen av ny profil for Brusletto – fritidsknivspesialisten som for alvor ville inn i kjøkkenmarkedet – spurte vi oss: Hvem er du, hobbykokk?

Vi kom fram til følgende: Du er lidenskapelig opptatt av god mat. Du elsker å skape opplevelser som gleder, nytes og huskes. Du er sjef på kjøkkenet, men ingen kjøkkensjef – selv om du kunne vært det! Og i likhet med oss, vet du at sluttresultatet handler om én ting: Å ha skikkelig gode råvarer for hånden.

Smarte kokker har skarpe venner

Å ”tegne opp hobbykokken” så tydelig gjorde det lettere å utarbeide en profil, både tekstlig og grafisk.

Rent grafisk har vi brukt stillbilder fra et slow motion filmopptak vi gjorde, der råvarene kuttes kjapt i luften. Dette er ser tøft ut visuelt, og er ikke minst et ”bevis” på hvor skarpe knivene faktisk er.

Tekstlig sett, var det også viktig å få fram tradisjonene. For Brusletto har helt siden 1896 videreutviklet enn over 1500 år gammel tradisjon, og håndplukket høyverdig knivstål som holder seg skarpt – lenge. Kort sagt: Et førsteklasses verktøy, (hobby)kokkens beste venn.

Det elegante visuelle profilen på all emballasje, gjenspeiler et kvalitetsprodukt. Vi har vektlagt at de skal skille seg ut i butikkhyllen.

Film til bruk i sosiale medier skal treffe målgruppen hjemme.