I konkurranse med flere andre reklamebyråer, valgte IVAR nok en gang AD. Moment, som i 2015, 2016, 2018 og 2019.

IVARs årsrapport

AD. Moment står bak design og visuelt konsept i årsrapportene til IVAR – som selv har levert tekstene. I 2019 var de i hovedsak fokusert på fornyelse og vedlikehold av IVARs Interkommunale transportsystemer for Vann og Renovasjon. Etter å ha sett nærmere på disse, slo det oss at dette er «regionens viktigste transportetappe» – men ingen ser den, vi bare tar den for gitt.

Men hva gjør egentlig IVAR? Hva leverer de? Friskt og rent kildevann rett hjem til deg. Hva henter de? Bare søppel. Hva får de? Her skulle vi gjerne svart «ikke en dritt», men fakta er at det er bare dritt. De gir det beste og får det verste. Med en enkel og tydelig grafikk, synliggjorde vi transportetappene vi vanskelig kan klare oss uten og skapte en «rørende» helhet i årsrapporten.

Årsrapport 2019

Årsrapport 2018

IVAR Årsrapport 2016 - AD. Moment

Årsrapport 2016

IVAR Årsrapport 2015 - AD. Moment

Årsrapport 2015